"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dimarts, 25 d’octubre del 2011

Recitació

A la sessió del 21/10/11 com cada classe de COED al començar la Rosa ens ha recitat un poema de Maria Merçe i Marçal. I ens ha comentat com recitar un poema en veu alta. 

"A l'atzar agraeixo tres dons:
haver nascut dona, de classe baixa i nació oprimida. I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel"


A continuació, hem fet un exercici conjuntament que ha estat recitar un poema anomenat "Gallina xica-tica-mica...".

"Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics."

Ens va dir que el repetíssim tot i que ens va costar una mica, només calia aprendre els sis adjectius i anar canviant de singular a plural i a la inversa i a la frase anterior els adjectius la havíem d´anar passant de positiva a negativa. 
Més tard, hem vist un vídeo del canal 33 on hem pogut diferenciar tres tipus de recitació: 
  • Recitació teatral: Pa amb tomàquet". Recitació amb humor i teatralitat.
  • Recitació des del cor: "Parlem de tu". Recitació com si digues el vers, com si li surtis del cor.
  • Recitació llegida: "Ara, Miquel". Recitació llegida, on no s´expressa cap tipus de sentiment. 
Per últim la Rosa ens va demanar la nostra opinió sobre la manera de recitar aquests poemes si ens semblaven recitacions lentes, rapides, clares etc.  Així que la Rosa ens va donar alguns consells: 

  • Després de cada (,) hauríem de fer una pausa de tres segons 
  • Després de cada(.) hauríem fer una pausa de cinc segons
Aquesta classe ens ha servit per preparar-nos el poema que haurem de recitar próximament. Ja que ens ha donat una série de consells i aspectes molt importants per poder recitar de manera clara un poema i que tots en´s entenguin. 

Al finalitzar la classe vaig buscar alguns poemes de Joaquin Sabina que és un cantautor i poeta espanyol, sent un dels músics espanyols més reconeguts de finals del segle XX i començaments del segle XXI. Amb 14 anys va començar a escriure poemes i va fer música amb un grup d´amics "Merry Youngs", els quals feien versions rockers com Elvis Presley i Little Richard. En aquesta època escrivia versos, llegint alhora poetes castellans: Fray  Luis de León, Jorge Manrique i Jose Hierro. 

Aqui us deixo els tres poemes que va recitar Joaquin Sabina en un programa d´Andalusia: 


A mi personalment el poema que sense cap mena de dubte més m´agrada de Joaquin Sabina es              
l´últim que recita que es diu "Lo peor del amor"

Lo peor del amor

Lo peor del amor cuando termina
son las habitaciones ventiladas,
el puré de reproches con sardinas,
las golondrinas muertas en la almohada.
Lo malo del después son los despojos
que embalsaman al humo de los sueños,
los teléfonos que hablan con los ojos,
el sístole sin diástole sin dueño.
Lo más ingrato es encalar la casa,
remendar las virtudes veniales,
condenar a la hoguera los archivos.
Lo peor del amor es cuando pasa,
cuando al punto final de los finales
no le quedan dos puntos suspensivos…
                                     Joaquín Sabina 





               

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada