"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dilluns, 28 de novembre del 2011

Prezi

A la sessió de GTIC del dijous dia 24/11/11 la varem dedicar a treballar un programa anomenat Prezi.

Prezi és una aplicació de presentació online i una eina narrativa que fa servir un sol espai en lloc de diverses diapositives separades. Els textos, imatges i vídeos de presentació són posats en un llenç infinit i presentats de forma ordenada. Això permet als usuaris crear una presentació no lineal en forma de marc presentables.



A continuació, us adjunto aquest tutorial que explica de forma molt clara el funcionament d´aquest programa:



Característiques: 
  • És un entorn de treball on-line
  • És gratuit i té una versió educativa
  • Podem editar/compartir col·laborativament
  • Tenim diferents modalitats de privacitat. Per exemple podem copiar i modificar prezis d´altres persones.
  • És un entorn multimedial
  • Treballem a partir de metafores visuals
  • Permet mostrar plans generals i focalitzar en parts concretes
  • Els frames ens permeten definir parts 
  • El path permet estructurar l´ordre dels frames
  • En prezi treballem sobre un espai en blanc, no hi ha diapositives com en PP.
  • El seu ús es senzill
  • Prezi treballa amb tecnologia flash
  • Solament podem canviar la plantilla però no el tipus de lletra o el fons
  • Hi han dos tipus de llicències el pagament o free

Per a més informació podeu també veure el tutorial "El caparazón":

http://www.dreig.eu/caparazon/2010/07/03/tutorial-prez/

Aqui us deixo el Prezi que vaig crear:
http://prezi.com/nzocmt-d7un-/copy-of-prezi/?auth_key=5f9abc560ffd6dabde877d3e100bd9c08c0d8b13

Movie Maker-Vídeo

A la sessió de fa unes setmanes de GTIC, varem treballar una de les eines més importants com és el vídeo.

Així que seguidament varem realitzar una pràctica que consistia a editar un vídeo que mostrava imatges de Blanquerna de 6 minuts reduir-lo a 1 minut dividint i retallant plans. Aquesta activitat  la varem realitzar a partir del programa Movie Maker molt fàcil d´utilitzar.

Els passos que varem seguir per realitzar aquesta activitat que ens va proposar en Jordi Simón van ser els següents:
  • Obrim programa Movie Maker.
  • Insertem el vídeo de les imatges de Blanquerna.
  • Dividim els plans que creiem que son més interessants i els anem col·locant de tal manera que quedes de forma lògica i ordenada. 
  • Afegim animacions per passar d´un pla a un altre. Això s´anomena transició ja que lliga una imatge amb la següent.
  • Introduim la música.
  • Posem crèdits, llegendes i un inici.
  • Finalment ho guardem: en qualitat DVD-Definició estàndard.

Cal saber, que l´objectiu principal del vídeo es transmetre emocions i quan més curt de millor qualitat será. 

En definitiva, ha sigut una pràctica molt útil perquè ens ajudara a saber realitzar i editar vídeos i a més per dominar i conèixer una mica més a fons un dels programas més utilitzats i coneguts com Movie Maker. 

diumenge, 27 de novembre del 2011

Primera sessió, Recitació dels poemes

En l´última sessió de COED, dia 25 de novembre, vàrem començar la recitació de poesies. 


Al começar la classe la Rosa Soler ens va donar ànims a totes aquelles persones que aquell deia teníen que recitar i va dir que aquest exercici era d´una gran valentia, esforç i superació. Seguidament vam fer diferents exercicis per a relaxar-nos i articular bé les paraules 


Primer de tot vam començar fent tres respiracions molt  profundes per poder estar ben relaxades, segon lloc, ens hem assentat de forma correcta, és a dir, amb l´esquena recta i els dos peus separats tocant a terra i per finalitzar aquests exercicis de relaxació hem fet un exercici d´articulació, el de posar-se un llapis a la boca i parlar amb aquest per tal d´haver t´exagerà la vocalització. 


Una vegada fet aquests exercicis una part de la classe va començar a recitar les seves poesies i la resta escoltavem amb una gran atenció. Seguidament quan van acabar, vam comentar en comú aquesta primera sessió de recitació dels poemes. Vam parlar de que ens va semblar i malgrat els nervis, totes ho van fer molt bé, es tractava que el recitaran de forma clara i amb sentiment. 



I finalment, vam fer un repàs dels blogs d'aprenentatge, prenem com a exemple el blog de la meva companya Barbara Sabater així que la Rosa Soler ens anava comentant allò que cal saber perquè el nostre bloc sigui correcte, com el que hem d'evitar, el que estaria bé d´estacar etc. Una sèrie de consells perquè el nostre bloc finalment sigui un gran èxit. 


Els consells van ser els següents:
  • A l´hora de posar noms ho hem de fer amb el permís de la persona i amb el cognom
  • Hem d´utilitzar un llenguatge estàndard
  • Les entrades han de tenir reflexions i ampliacions a més  a més de l´explicació que s´ha fet a classe
  • És útil ressaltar les idees  amb diferents lletres i colors. 
He volgut indagar una mica i he trobat aquest bloc que dóna una sèrie de consells de com  fer una bona recitació

Conferència "El lideratge educatiu" i Concert de Com sona ?

L´últim dia de la setmana d´activitats extraodinàries varem tenir una conferència sobre el lideratge educatiu ens van explicar les capacitats i els objectius que hem d´assolir per poder ser un bon lider. La importància  dels vincles afectius  esdevenen essencials si es vol desenvolupar un estil de lideratge democràtic que permeti prendre decisions i promoure-les. El lideratge educatiu ha d´incloure tots els membres de la comunitat educativa, amb l´objectiu de crear iniciatives per a tots en un clima de confiança i respecte per assolir els objectius i, en definitiva, l´èxit acadèmic de l´escola.

D´altra banda, pel que fa al concert, ens van visitar Com Sona? que és una companyia d´espectacles musicals adreçada a nens i nenes d´edats compreses entre els 0 i els 6 anys. 
En aquesta sessió varem realitzar diferents activitats que fomenten la percepció i expressió musicals, l ´educació auditiva, les habilitats motrius i la creativitat. La intencionalitat d´aquestes activitats és que ens adreçem al concert com a futurs mestres, però també que visquessim la proposta com si fossim infants, participant-hi de manera activa. 



Tot una experiència per apropar-nos de manera més pràctica i més divertida al món que envolta als nens i promoure l´expressió plàstica i la creació artística alhora que nosaltres ens divertim i ens formen com futurs mestres que busquem desenvolupar al nen en tots els seus àmbits.

Visita a una escola bressol de Mataró

L´activitat del dimecres dia 16 i dijous dia 17 constava d´anar a visitar una llar d´infants. L´escola bressol a la que vaig anar comprèn les primeres edats de l´infant des de els 4 mesos fins als 3 anys. 

Aquesta escola es centra en les capacitats dels infants com un ésser capaç, nomès cal oferir-li les possibilitats de desenvolupar-les i s´educa al nen globalment, és a dir, tots els aprenentatges estan relacionats entre si. 
Un dels aspectes que em va sorprendre més, va ser la relació entre família i escola, els pares podien entrar a la classe i estar amb els seus fills o ajudar a l´educadora a preparar el berenar o recollir i es que per aquesta identitat es molt important la máxima comunicació ja que això és una base perquè els pares puguin involucrar-se i tinguin una bona imatge de l´escola quan el nen començi P3. A més, disposen d´una aula familia-escola on es reuneixen pares amb altres pares i poden parlar i els seus fills a la vegada es relacionen. 
Treballen a partir de les rutines quotidianes ja que possibiliten als infants l´adquisició d´uns hàbits que afavoreixen el seu procès d´autonomia. La primera eina d´aprenentatge que la que disposen els nens es el joc que permet estructurar la personalitat i descobrir a la vegada el món que els envolta. 

Joc d´experimentació


Aquesta es una de les activitats fetes a classe una vegada a la setmana i s´anomena joc d´experimentació consisteix en que cada nen tingui una safata amb diferents objectes. Llavors els nens tenen que jugar i experimentar amb aquests objectes. Nosaltres els observem i els deixem sols perquè puguin desenvolupar la seva capacitat de imaginació i creació. Aqui treballen aspectes com gran, petit, buit, ple etc. 

Psicomotricitat


Experimentant amb la fruita 



Dos dies a la setmana per la tarda tocava fruita, llavors l´educadora abans de començar el berenar agafava la fruita i com exercisi didàctic preguntava als nens de quin color era la fruita o quina forma tenia d´aquesta manera els infants quan agafaven la fruita sentien curiositat de conèixer més i experimentar el seu tacte. 
Això és una manera d´incentivar-los per menjar fruita.

En definitiva, ha sigut una experiència molt gratificant perquè he pogut conèixer i observar més a prop el món que envolta als infants i sobretot per saber que aquesta es la meva professió. 

MNAC, Història del relleu

El dimarts vam anar al Museu Nacional d´Art de Catalunya. Un cop allà ens van introduir el tema que tractariem, el nostre es deia Història del relleu. 
Ens van explicar els diferents materials de que estan fets les escultures com pedra, marbre etc. I una de les activitats que ens van proposar al començament va ser que amb una boleta de plastilina teniem que tancar els ulls  i anar manipulant el tacte d´aquest material segons el que la monitora ens deia, d´aquesta manera fomentaven les formes que pot agafar aquest material i el seu tacte. Un altre activitat va ser que davant d´una escultura que era una ballarina ens posesim a ballar amb la música de fons que ens van posar. I per finalitzar la sessió en grups de cuatre o cinc persones ens van otorgar un material un grup era marbre, altre pedra i així amb tots es grups fets a la sala, doncs la monitora ens cridava pel material que eram i amb música de fons teníem que fer alguna activitat fomentan el moviment i les formes del material. Una molt creativa va ser que ens van que tenir que estirar-nos al terra i fer voltes d´un costat a un altre simulant que eram plastilina, ja que aquest materia pot agafar moltes formes. 

Aqui us deixo una fotografíes d´algunes de les activitats que varem realitzar:


 


En definitiva, ha sigut una excursió molt divertida, perquè ens van ensenyar diferents propostes que podem realitzar amb nens de tres a sis anys per introduir-los d´una manera divertida en l´art.

Naturpark

La setmana del 14 al 18 de novembre la varem dedicar a fer diferents activitats proposades pels professors totes fora de l´universitat. 

El primer dia vam anar a Naturpark de Cerdanyola del Vallès. Es tracta d´un bosc tancat i en els arbres hi han plataformes, cordes, tirulines que ens permeten anar d´arbre en arbre. 
La meva experiència personal ha sigut molt bona, perquè tot i que al principi no anava molt convençuda perquè segons a quina altura tinc vertigen quan ens van explicar en que consistien les activitats i que havien diferents altures vaig agafar una mica més de confiança. A més, tot i que al principi la primera activitat em va costar una mica, vaig anar pujant de nivell i ho vaig prendre com un repte personal. 
Penso que fer una sortida així esta molt bé perque els nens treballen aspectes com l´equilibri, els moviments i a més fomenten les relacions entre els companys.