"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

diumenge, 27 de novembre del 2011

Visita a una escola bressol de Mataró

L´activitat del dimecres dia 16 i dijous dia 17 constava d´anar a visitar una llar d´infants. L´escola bressol a la que vaig anar comprèn les primeres edats de l´infant des de els 4 mesos fins als 3 anys. 

Aquesta escola es centra en les capacitats dels infants com un ésser capaç, nomès cal oferir-li les possibilitats de desenvolupar-les i s´educa al nen globalment, és a dir, tots els aprenentatges estan relacionats entre si. 
Un dels aspectes que em va sorprendre més, va ser la relació entre família i escola, els pares podien entrar a la classe i estar amb els seus fills o ajudar a l´educadora a preparar el berenar o recollir i es que per aquesta identitat es molt important la máxima comunicació ja que això és una base perquè els pares puguin involucrar-se i tinguin una bona imatge de l´escola quan el nen començi P3. A més, disposen d´una aula familia-escola on es reuneixen pares amb altres pares i poden parlar i els seus fills a la vegada es relacionen. 
Treballen a partir de les rutines quotidianes ja que possibiliten als infants l´adquisició d´uns hàbits que afavoreixen el seu procès d´autonomia. La primera eina d´aprenentatge que la que disposen els nens es el joc que permet estructurar la personalitat i descobrir a la vegada el món que els envolta. 

Joc d´experimentació


Aquesta es una de les activitats fetes a classe una vegada a la setmana i s´anomena joc d´experimentació consisteix en que cada nen tingui una safata amb diferents objectes. Llavors els nens tenen que jugar i experimentar amb aquests objectes. Nosaltres els observem i els deixem sols perquè puguin desenvolupar la seva capacitat de imaginació i creació. Aqui treballen aspectes com gran, petit, buit, ple etc. 

Psicomotricitat


Experimentant amb la fruita 



Dos dies a la setmana per la tarda tocava fruita, llavors l´educadora abans de començar el berenar agafava la fruita i com exercisi didàctic preguntava als nens de quin color era la fruita o quina forma tenia d´aquesta manera els infants quan agafaven la fruita sentien curiositat de conèixer més i experimentar el seu tacte. 
Això és una manera d´incentivar-los per menjar fruita.

En definitiva, ha sigut una experiència molt gratificant perquè he pogut conèixer i observar més a prop el món que envolta als infants i sobretot per saber que aquesta es la meva professió. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada