"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dissabte, 15 d’octubre del 2011

Pensant en els altres


Un dels dies al seminari vam veure un documental anomenat "Pensant en els altres" .


Pensant en els altres narra les vivències d´un mestre japonès i dels seus alumnes de quart de primària. Aquest mestre educa als nens des de el respecte i l´empatia. Li dona l´oportunitat als seus alumnes perquè opinin sobre els aspectes realment importants de la vida fent-los desenvolupar la seva individualitat. Un dels mètodes que utilitza es que els nens sovint escribin cartes a un cuadern explicant les seves vivències diàries, els seus sentiments i les soluciones als problemes. Això fa que els nens puguin buscar en el su interior deixant fluir els seus sentiments i d´aquesta manera comprendre als altres.
El documental ha rebut el Gran Premi en el festival Bnaff (2004), la medalla de bronze en el festival de Nova York, el Gran Premi en el Festival de televisió del Japó i la medalla d´or en el festival internacional d´EUA de religió, etica i humanitats. 


En definitiva, "Estem aqui per ser feliços"
Us deixo el link del documental: 

http://www.megavideo.com/?v=US5XLZYH

Desitjo que us agradi tant com a mi !

Aprender i crèixer

L´altre dia a classe de COED ens van repartir en petir¡ts grups per llegir diferents articles. En aquest cas, al meu grup ens va tocar llegir un capitol del llibre de BOSCH, E., (2003). Educació i vida quotidina Barcelona: Eumo editorial. 

L´objectiu principal d´aquesta activitat era explicar als nostres companys la idea principal del text, poder sintetitzar en 2 linies el més important. Més tard, cada grup va fer una sintesis de l´article: 

Narra la història d´un nen poc interessat pel coneixement de les lletres fins que un dia gràcies a la constancia i firmesa dels pares i la mestra, el nen va conseguir llegir un text en aquell moment li va envaïr una sensació de creixement, la necessitat de fer saber a tothom que ell ja sabia llegir; per fi s´havia fet gran ! Va deixar d´un costat aprendre a sonar sanefes per formar paraules amb sentit. 
Aprendre a llegir és un dels moments més magics en la ida escolar dels nens i una etapa on els mestres son clau per al bon desenvolupament intel·lectual del infant fent que la lectura sigui per a ell un nou descobriment com va ser el cas d´aquest nen. 



En definitiva, podem dir que l´ajuda de pares i mestres és molt important, la continua constància d´ells als nens és un dels millor mecanismes perquè els infants no és rendeixin  i sapiguen que poden arribar lluny i que si no és avui si pot ser demà. 

Un gran comunicador, Sir Ken Robinson

Una de les activitats que haviem de fer a COED, era veure dues conferències de Sir Ken Robinson un comunicador angles. La primera conferència s´anomena " Las escuelas matan la creatividad " i la segona " A iniciar la revolución del aprendizaje ". L´objectiu es veure i captar la manera de comunicar d´aquest home i els seus recursos per fer que la gent li interessi allò que està dient.

Aquí deixo els dos videos. Mireu-los antentament !






Al vídeo de "Las escuelas matan la creatividad", Sir Ken Robinson fa una critica al sistema educatiu, diu que estem eliminant la creativitat amb l´educació, per tant el nostre objectiu és fer que els nens treguin el máxim profit d´aquesta creativitat que porten dintre ja que tenen  moltes ganes de innovar però que amb l´ensenyament que estem oferint estem desperdiciant molts talents. 


I al segon vídeo anomenat "A iniciar la revolución del aprendizaje" ens diu que cal crear escoles  que ensenyin a treure el talent de cada nen. 


Podem dir, que el principal èxit de Sir Ken Robinson en les seves xerrades, és la espontaneïtat i la naturalesa amb la que és dirigeix al públic, amb el seu humor que el fa característic dona la sensació de proximitat i complicitat entre ell i aquells que l´escolten. Sap molt bé com atraure al espectador i els recursos que ha d´utilitzar tot i que no segueix cap guió ni estructura sap molt bé del que parla i del seu interès per l´educació i la creativitat dels nens. 

A més, parla dels seus pensaments i reflexions i exemples de la seva vida quotidiana que el fan apropar-se al seu públic i fer la conferència molt més amena e interessant. Cal dir, que Sir Ken Robinson és reconegut a nivell mundial com un expert en creativitat i educació. 

dijous, 13 d’octubre del 2011

Blocs o wikis ?

A classe de GTIC, vam veure les principals diferències entre wikis i blocs i diversos exemples de wikis. Però amb que ens quedem ? 
A continuació, adjuntaré un video i posaré les principals diferències entre totes dues. 

Blocs o Wikis?
View more presentations from lourdes.domenech


WIKIS
  • El contingut és dinàmic, estàn en constant revisió i actualització.
  • S'estructura en pàgines indexades en un menú lateral.
  • És intemporal, modificacions amb l'actualització sense dependre de la data.
  • S'estableix una interacció interna entre els usuaris editors
BLOC:
  • El continut és estàtic i les entrades del bloc son editables.
  • S´estructura en entrades indexades per dates o etiquetes.
  • És cronòlogic en ordre invers.
  • És presenta en "mode pergami"
  • S´estableix una interacció amb els visitants a travès dels comentaris.