"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dissabte, 15 d’octubre del 2011

Aprender i crèixer

L´altre dia a classe de COED ens van repartir en petir¡ts grups per llegir diferents articles. En aquest cas, al meu grup ens va tocar llegir un capitol del llibre de BOSCH, E., (2003). Educació i vida quotidina Barcelona: Eumo editorial. 

L´objectiu principal d´aquesta activitat era explicar als nostres companys la idea principal del text, poder sintetitzar en 2 linies el més important. Més tard, cada grup va fer una sintesis de l´article: 

Narra la història d´un nen poc interessat pel coneixement de les lletres fins que un dia gràcies a la constancia i firmesa dels pares i la mestra, el nen va conseguir llegir un text en aquell moment li va envaïr una sensació de creixement, la necessitat de fer saber a tothom que ell ja sabia llegir; per fi s´havia fet gran ! Va deixar d´un costat aprendre a sonar sanefes per formar paraules amb sentit. 
Aprendre a llegir és un dels moments més magics en la ida escolar dels nens i una etapa on els mestres son clau per al bon desenvolupament intel·lectual del infant fent que la lectura sigui per a ell un nou descobriment com va ser el cas d´aquest nen. 



En definitiva, podem dir que l´ajuda de pares i mestres és molt important, la continua constància d´ells als nens és un dels millor mecanismes perquè els infants no és rendeixin  i sapiguen que poden arribar lluny i que si no és avui si pot ser demà. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada