"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dissabte, 5 de novembre del 2011

Educació Especial

A Seminari, tenim que desenvolupar en grups de tres persones una exposició sobre el tema que vulguessin, el meu grup i jo vam decantar-nos per l´educació especial, aquells nens que necesiten una atenció educativa especial. Vam escollir aquest tema perquè ens va interessar endinsar-nos una mica més sobre tot el que envolten a aquests nens que moltes vegades passem per alt.

L´educació Especial és denomina a l´alumnat amb necessitat específica de suport educatiu, als alumnes que requereixen una atenció diferent. 
Aquestes necesitats és divideixen en tres grups:
  • Alumnat amb altes capacitats intel·lectuals
  • Alumnat amb integració tardana en el sistema educatiu espanyol.
  • Alumnat que presenta necessitats educatives especials.
Aquests alumnes requereixen durant un període de la seva escolarització determinats suports i atenció educativa ja sigui per una discapacitat física, psíquica o trastorn greu de conducta. 
Alguns dels trastorns que hem destacat són els següents:

  • La discapacitat auditiva: és la manca de la capacitat auditiva independentment del grau de pèrdua.
  • Discapacitat intel·lectual: Són persones amb limitacions intel·lectuals, al llarg de la història s´els anomenat com dèbils mentals, deficients mentals, retardats mental, etc.
  • Trastorn Autista: Es caracteritza per una escassa interacció social, problemes en la comunicació verbal, activitats i interessosgreument limitats, inusuals i repetitius.
També es troben altres trastorns importants com el Trastorn d´Asperger, el Desintegratiu Infantil el de Rett.

Les necessitats educatives especials de l´alumne s´han identificar, avaluar i determinar mitjançant un procés d´avaluació piscopedagògica que porten a terme els equips d´assesorament i orientació psicopedagògica (EAP), en col·laboració amb els mestres i professorat, especialistes i serveis específics. 
Aquests equips d´Assessorament Piscopedagògic son un servei educatiu públic que treballa com a equip multidisciplinari en l´avaluació, seguiment i orientació de l´alumnat, en la resposta a la diversitat de l´alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així cm a les seves famílies. 

Els principals objectius dels EAP són: 

  • Identificar i avaluar les necessitats educatives especials dels alumnes.
  • Assessorar el professorat i les famílies.
  • Assessorar els equips docents, l´alumnat i les famílies sobre aspectes d´orientació personal i educativa.
  • Donar suport als centres en la millora de l´atenció a la diversitat i la inclusió.
La seva pàgina web: http://www.xtec.cat/eap/index.htm

Aqui us deixo aquest vídeo que està dedicat a una nena amb autisme que es diu Maria i on ens mostra la seva manera especial de viure i ens apropa una mica més al món de les persones autistes.


Per si esteu interessats en saber-ne més sobre Educació Especial us deixo aquests enllaços:

Com a conclusió d´aquest treball hem volgut donar a conèixer una mica més aquest món. Es tracta de donar els drets que es mereixen i que durant molt temps molts no han tingut, promovent els pilars que facin una societat i un sistema educatiu més just, flexible i positiu per a conseguir el benestar d´aquestes persones i la igualtat d´oportunitats. 



divendres, 4 de novembre del 2011

Presentacions per a un Power Point

Avui a classe de GTIC, el Jordi ens ha ensenyat un dels programes de presentació més utilitzat anomenat Power Point.  Aquest tipus de presentació per a exposicions i discursos s´utilitza com a un suport complementari per ajudar-nos però a la vegada per captar l´atenció del públic amb imatges, animacions etc.

QUÈ ÉS ?

És un popular programa de presentacions desenvolupat per a sistemes operatius Microsoft Windows i Mac OS. S´utilitza molt en camps com
l´ensenyament, negocis etc. És un sistema força senzill i dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb text esquematitzat, animacions de text i imatges. Se li poden aplicar diferents dissenys de font, plantilla i animació.





Els elements de que consten els programes de creació de presentacions són sis:
  • Diapositives: Són l´eix central dels programes de creació.
  • Objectes: textos, vídeos, imatges etc.
  • Accions: Són el conjunt d´instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre un objecte. 
  • Transicions: Son l´efecte visual o sonor que s´estableix entre diapositives.
  • Animacions: Son l´efecte visual o sonor que s´estableix als objectes i que pot implicar un ordre d´entrada i sorida de dins de la diapositiva. 
Les competències que es desenvolupen són:
  • Adquirir la capacitat de cerca, selecció, anàlisi i síntesi de la informació i transformar-la en coneixement.
  • Utilitzar mitjans i entorns digitals per a comunicar-se i treballar de forma col·laborativa, fins i tot a distància, per recolzar l´aprenentatge individual i contribuir l´aprenentatge dels altres. 
Les presentacions tenen una sèrie d´avantatges que son els següents: 
  • Es una guia del que s´esta dient (temes claus, esquema).
  • Permet incorporar imatges il·lustratives.
  • Creació d´esquemes.
  • Podem inserir imatges multimedies: imatges, so, vídeo, animacions etc.
  • L´alumne té més facilitats per prendre apunts.
  • Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin els significats dels continguts.
Però no tots son avantatges també podríem afegir-hi els desavantatges següents
  • Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix amb claredat.
  • L´orador es limita a llegir la pantalla.
  • Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
  • Hi pot haver un abús dels elements multimedials.
  • Si no hi ha un bon sistema de projecció, l´aula sempre estarà a les fosques amb el cansament qua això provoca als alumnes.
  • Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimilen més ràpid.
Propostes d´us creatiu i multimedial del Power Point

L´us de recursos multimedials és un dels avantatges en les presentacions. Per tant, una de les propostes seria crear una presentació amb una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s´obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada. Seguint aquest mateix model, i suposant una exposició musical, també podríem crear un "sac" de sons i melodies de manera que, mitjançant enllaços entre textos escrits en una diapositiva i sons, ens permetessin tenir accès aleatori i instantanti a un repertori. La interacció amb el grup de classe ens dóna peu a un grup de propostes interessants, com ara la de crear una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes fer un repàs d´un tema.

Aqui us deixo aquest slideshare que es un manual de Power Point i explica tots els aspectes importants d´aquest programa:



En definitiva, aquestes son algunes de les propostes que mestres utilitzen per fer que un Power Point segui més dinàmic i flexible. Ja que sempre tenim que tenir en compte que es el millor per el nostre alumnei quines son les tècniques d´aprenentatges més útils, cal saber que un Power Point es simplement un suport però que som nosaltres els que tenim que desenvolupar els coneixements, la presentació Power Point és un suport creatiu perquè les coses es captin millor. 




Treball col·laboratiu Wikipedia

Un dels treballs que havíem de fer per GTIC era que escollessim el tema que vulguessin, per modificar i completar en grup una entrada de la wikipedia. Ja que la nostra formació es per educar als infants més petits vam decidir escollir editar l´entrada d´educació infantil ja que ens va interessar ampliar o buscar altre informació adiccional per completar més informació.

Per poder fer-ho el primer que vam fer van ser crear-nos un compte al wikispace a partir d´aqui vam anar buscant en llibres sobre aquest tema i vam poder modificar l´entrada. Perquè l´entrada sigui correcta és important posar una tabla de cotinguts, posant els subtemes que tractarem i sobretot el més destacable posar les referències ja que la informació que posem ha de tenir fiabilitat. 


Per concluir, puc dir que va ser una gran responsabilitat editar una entrada de la wikipedia ja que sabiem que ho pot veure tothom i que a més a més ho teniem que fer de manera correcta per tal ens ho acceptessim i no ens ho poguessin eliminar. Però aixo ens ha servit per conèixer molt millor la wikispaces i el seu funcionament.

Pot ser alguns us preguntareu que es una wikispaces i com s´utilitza.

Una wikispaces és un lloc web on les pàgines poden ser editades per múltiples voluntaris, és a dir, permet desenvolupar l´aprenentatge col·laboratiu per mitja del navegador web, els usuaris poden crear, modificar o esborrar un mateix text que comparteixen.

Aqui us deixo aquest slideshare que és un manual que explica pas per pas com crear-te un compte a la wikispaces  i com editar de manera senzilla, per poder crear o modificar una entrada a wikipedia.








dilluns, 31 d’octubre del 2011

"Nueve consejos para tener éxito con tu blog"

Ja que part de la meva formació aquest primer quatrimestre és l´actualització d´aquest blog i la continua millora.
He cregut interessant posar-vos aquesta noticia que vaig trobar i que van publicar el 27 d´octubre de 2011. Són nou consells per conseguir que un bloc sigui exitós.

Aqui us deixo el link:

http://www.marketingenredes.com/marketing-online/9-consejos-para-tener-exito-con-tu-blog.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=9-consejos-para-tener-exito-con-tu-blog

Espero que us sigui tan útil com a mi !

La imatge digital

L´altre dia a classe de GTIC, vam estar treballant les principals característiques d´una imatge.
Les característiques a las que ens referim, fan referència a un tipus d´imatge anomenat mapa de bits, que consisteix en una imatge rectangular a partir d´una matriu de punts anomenats píxels.  Les imatges de mapa de bits són les que generem amb una càmera de fotos, un scanner i manipulem amb el programa lliure Gimp o el Photoshop Adobe.

Les característiques més importants d´aquestes imatges són:

  • Grandària: Que fa referència a la quantitat de píxels que té la imatge i normalment és mesura amb la quantitat de píxels horitzontals multiplicats per la quantitat de píxels vertical que té.
  • El pes: És el que ocupa la imatge en memòria i és mesura en Bytes o en algun dels seus múltiples.
  • La profunditat de color: Fa referència al nombre màxim de color que pot arribar a tenir la imatge.
  • La resolució: És la relació entre el nombre de píxels i l´espai físic que ocupa. 
Aspectes Importants: 
  • Una imatge a molts píxels fa que la imatge tingui més pes.
  • Com més pixels tingui una imatge tindrá més qualitat.
  • Com més píxels tingui una càmera millor quedará la imatge quan sigui impresa. 
  • Com més color tingui la imatge més rica serà.
Cal saber que quan emmagatzem una imatge hem de fer-ho triant un format (jpg, gif, bmp..).

Una vegada après els conceptes vam fer una activitat a classe que consistia en el retoc d´una imatge. Per fer aquesta activitat primer de tot ens vam tenir que descarregar aquesta imatge:


                                                                    Imatge Original

A partir d´aquesta imatge farem tres modificacions.

  • Retallar: Anem a "caja de herramientas" amb aquesta opció podem realitzar diverses funcions, entre aquestes funcions es troba "retallar".
        
  • Escalar imatge: Per que la imatge no sigui tan gran la reduïm amb l´opció Escalar que es troba dins de la imatge.
         
  • Retocar: Copiar i clonar. 
          
El programa que nosaltres hem utilitzat per retocar una imatge a sigut el programa GIMP. Aquest programa de distribució lliure, extremadament potent i versàtil permet retocar fotos i fer un disseny de la imatge. Es pot utilitzar com a simple programa de dibuix, com a programa de retoc fotogràfic professional, com a sistema processament massiu en línia, com a dissenyador massiu d´imatges de producció etc.

Té diverses funcionalitats :

  • Joc complet d´eines de dibuix
  • Eines de selecció simples, per forma o per color, i eines de selecció avançada de primer pla.
  • Disseny per capes i per canals
  • Imatges animades
  • Joc complet de filtres i efectes.
Aqui teniu un vídeo que explica pas per pas com utilitzar Gimp i tot el procès de retoc d´una imatge: 



Vídeo y educación. Llenguatge audiovisual

A classe de GTIC, vam estar comentant el primer capitol que ens teniem que llegir del llibre "Vídeo y educación" de Joan Ferrer.

En aquest capítol es parla del vídeo, com les imatges poden incidir en nosaltres i en cadascun dels hemisferis del nostre cervell. Aquests intervenen en el pensament humà i en la configuració del pensament.
Pel que fa, a  l´hemisferi esquerre, són les arees específiques que s´encarreguen de funcions com l´escriptura, la classificació, la lògica, l´aritmètica i la lectura. És a dir, és l´hemisferi intel·lectual.
D´altra banda, tenim l´hemisferi dret, que regeix les funcions especials no verbals. Controla per tant les dimensions artístiques, simbòliques de la persona. És per tant l´hemisferi de la sensibilitat, dels sentiments i de les emocions.


Aqui teniu un quadre amb les principals diferències entre els dos hemisferis:


Hemisferi esquerre
Hemisferi dret
Controla la part dreta del cos
Controla la part esquerra del cos
Treballa d’una forma més racional
Treballa d’una forma més sensorial
Li correspon el desenvolupament lineal, lògic i racional del pensament, les operacions d’anàlisis i sintaxis, la percepció dels esquemes significatius i la disposició ordenada de les seqüències. (Funcions lligades al llenguatge i a l’abstracció)
Funcions com el reconeixement immediat dels  rostres, la distinció i el record de les formes, discriminació d’acords musicals i reconstrucció mental de conjunts a partir dels seus fragments. (Funcions espacials no-verbals)
Més sensibilitat per tot el que és visual.
Més sensibilitat per tot el que és acústic.
És el dominant, intel·lectual i analític
És el secundari i del repòs.
Llegir un text: anàlisi gramatical i lògic. Ens arriben idees, informació, continguts, conceptes...
Veure una imatge: operació sintètica. Ens arriben sensacions.

Si voleu indagar més aqui deixo el link d´un vídeo de youtube que vaig trobar molt interessant perquè reflexa de manera molt clara en que consisteix cadascun dels hemisferis.

http://www.youtube.com/watch?v=QTXT7pxDDC4&feature=fvst

En definitiva, hem pogut comprovar com a les escoles l´ensenyament es basa en l´hemisferi esquerre, és a dir, en el desenvolupament lineal,lògic i racional del pensament. Pero no tot es basa e això sinó que és important ensenyat a travès d´imatges, amb el lenguatge visual captem l´atenció del nen arribant d´aquesta manera a uns millors resultats. 




diumenge, 30 d’octubre del 2011

Delicious

Ja que en aquest bloc en la llista dels meus enllaços és troba una pàgina anomenada "Delicious", dedicaré una entrada per explicar en que consisteix.

Delicious és un servei gratuït que ens permet guardar  les nostres adreçes webs favorites. Ens proporciona la possibilitat d´accedir a elles des de qualsevol lloc on tinguem accés a Internet. A més, les podem classificar i agrupar gràcies a les etiquetes i compartir-les amb altres usuaris de la web. Però no tan sols permet agrupar-les i etiquetar-les, sinó també compartir-les amb altres usuaris del servei i així conèixer qui i quanta gent ha desat un determinat enllaç. 

A continuació us posaré un vídeo que explica clarament i pas per pas el funcionament de delicious: 




Aqui us deixo el link de la pàgina de Delicious per si esteu interessats http://delicious.com/

Això ens serà de molta utilitat al llarg de la nostra formació personal i de la nostra vida, ja que moltes vegades hem perdut adreçes que teniem guardades probablement a "Favorits" però que s´han estrabiat amb el temps d´aquesta manera amb "Delicious" tindrem totes aquelles adreçes que ens interessin guardades sense que es puguin perdre.