"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dissabte, 5 de novembre del 2011

Educació Especial

A Seminari, tenim que desenvolupar en grups de tres persones una exposició sobre el tema que vulguessin, el meu grup i jo vam decantar-nos per l´educació especial, aquells nens que necesiten una atenció educativa especial. Vam escollir aquest tema perquè ens va interessar endinsar-nos una mica més sobre tot el que envolten a aquests nens que moltes vegades passem per alt.

L´educació Especial és denomina a l´alumnat amb necessitat específica de suport educatiu, als alumnes que requereixen una atenció diferent. 
Aquestes necesitats és divideixen en tres grups:
  • Alumnat amb altes capacitats intel·lectuals
  • Alumnat amb integració tardana en el sistema educatiu espanyol.
  • Alumnat que presenta necessitats educatives especials.
Aquests alumnes requereixen durant un període de la seva escolarització determinats suports i atenció educativa ja sigui per una discapacitat física, psíquica o trastorn greu de conducta. 
Alguns dels trastorns que hem destacat són els següents:

  • La discapacitat auditiva: és la manca de la capacitat auditiva independentment del grau de pèrdua.
  • Discapacitat intel·lectual: Són persones amb limitacions intel·lectuals, al llarg de la història s´els anomenat com dèbils mentals, deficients mentals, retardats mental, etc.
  • Trastorn Autista: Es caracteritza per una escassa interacció social, problemes en la comunicació verbal, activitats i interessosgreument limitats, inusuals i repetitius.
També es troben altres trastorns importants com el Trastorn d´Asperger, el Desintegratiu Infantil el de Rett.

Les necessitats educatives especials de l´alumne s´han identificar, avaluar i determinar mitjançant un procés d´avaluació piscopedagògica que porten a terme els equips d´assesorament i orientació psicopedagògica (EAP), en col·laboració amb els mestres i professorat, especialistes i serveis específics. 
Aquests equips d´Assessorament Piscopedagògic son un servei educatiu públic que treballa com a equip multidisciplinari en l´avaluació, seguiment i orientació de l´alumnat, en la resposta a la diversitat de l´alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així cm a les seves famílies. 

Els principals objectius dels EAP són: 

  • Identificar i avaluar les necessitats educatives especials dels alumnes.
  • Assessorar el professorat i les famílies.
  • Assessorar els equips docents, l´alumnat i les famílies sobre aspectes d´orientació personal i educativa.
  • Donar suport als centres en la millora de l´atenció a la diversitat i la inclusió.
La seva pàgina web: http://www.xtec.cat/eap/index.htm

Aqui us deixo aquest vídeo que està dedicat a una nena amb autisme que es diu Maria i on ens mostra la seva manera especial de viure i ens apropa una mica més al món de les persones autistes.


Per si esteu interessats en saber-ne més sobre Educació Especial us deixo aquests enllaços:

Com a conclusió d´aquest treball hem volgut donar a conèixer una mica més aquest món. Es tracta de donar els drets que es mereixen i que durant molt temps molts no han tingut, promovent els pilars que facin una societat i un sistema educatiu més just, flexible i positiu per a conseguir el benestar d´aquestes persones i la igualtat d´oportunitats. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada