"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dimarts, 8 de novembre del 2011

Comunicació digital

L´altre dia a classe de COED, la nostra professora Rosa Soler, com ho fa a cada sessió va començar la classe citant dos poemes anomenats poemes amb suc; el primer es deia "Conjunt per mirar d´aprovar sense estudiar" i el segon "Tragedia d´una coma".  Seguidament vam comentar la importància de les competències digitals en l´ambit educatiu i vam parlar concretament dels anuncis publicitaris a la televisió. Avui dia son una font molt important per atraure, persuadir i convèncer a tots aquells que veuen l´anunci per què comprin el producte anunciat. 

A més vam treballar la comunicació digital a travès d´una entrevista a Guillermo Orozco sobre la comunicació social, sobre les creençes de com aprenen els nens i de l´estil, es a dir, de com creiem que s´ensenya o com creiem que aprenem. La necessitat de col·laboració de la família i l´escola per educar conjuntament. Actualment és important educar als nens amb les noves teconologies però sense fer un abús d´elles ja que influeixen molt en la forma de comunicar-nos. Però moltes escoles no les introdueixen i harien de fer-ho ja que la utilització d´aquestes teconologies tenen grans aportacions i són eines de gran importància en la societat actual. 

Tot seguit, vàrem veure alguns anuncis de televisió per analitzar les tècniques que s´utilitzen perquè aquests anuncis siguin més vistosos com la llum, la música, el ritme, l´acció etc. Però també calia  fixar-nos en els missatges subliminals que cadascún d´ells volien transmetre.



Aquest anunci diu que si tens gols tindràs exit i que tan sols tenint aquest cotxe no et fara falta res més perquè ja seràs feliç. Utilitza una tècnica molt expressiva com és la música que es un llenguatge per a les emocions i aquesta música és clàssica, elegant s´escolten instruments com el piano i el violí.


Aquest anunci intenta persuadir al públic a travès dels sentiments i amb els valors de les persones per aconseguir cridar l´atenció de l´espectador. 

En definitiva, els anuncis formen part de la nostra vida i són un gran exponent de persuacio per això els creadors intenten apropar-se el máxim possible al públic amb tècniques que captin l´atenció. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada