"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos." Freinet, Celestin

dilluns, 17 d’octubre del 2011

Conceptes a destacar del llibre, Usos educatius dels Blogs

Desprès d´haver llegit el llibre anomenat "Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents". Destacaré els següents conceptes importants per a dominar el tema dels blogs:


  • BLOG : Lloc web que s´actualitza periòdicament i on la informació va quedant organitzada per ordre cronòlogic invers, el mes nou en primer lloc. Es un mitja de comunicació que contribueix a enriquir les interaccions i afavoreix l´aprenentatge a més, serveix per exposar i intercanviar idees.
  • BLOGOSFERA: És un conjunt de comunitats de persones que conversen, comparteixen unes pautes de comportament possibilitant d´aquesta manera la comunicació de manera global .
  • BLOGROLL O LLISTA DE BLOGS: Llista d´enllaços que l´autor d´un blog recomana que destaca per la relació que tenen amb la temàtica del blog o per altres aspectes. 
  • COMENTARI: Ajuda a crear coneixement, rebre feedback etc.
  • ENLLAÇ PERMANENT: Pàgina independent amb una direcció específicada per poder enllaçar-la i recuperar-la fàcilment. 
  • ETIQUETES I CATEGORIES: Faciliten l´organització i identificació dels continguts. 
  • PING: Sistema que s´utilitza per difondre els nostres articles. 
  • PLUGIN O WIDGET: Permeten ampliar les possibilitats pròpies d´una plataforma.
  • POST: Article o entrada, el cos del contingut que forma el blog. 
  • RSS, FREED O SINDICACIÓ: Ha de ser afegit a un programa o pàgina web (Blogines, Google Reader..) dn el qual anem llistant les fonts que ens interessen. 
  • PÀGINES ESTÀTIQUES: Pàgines que queden organitzades a travès d´un menú a la portada i són sempre accessibles. Ens podem servir de guió de continguts, arxius d´enllaços. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada